Contact / Klachten en Cliëntenraad/
Klachtenprocedure
Samen lossen we het op
Iedereen maakt weleens een fout. Ook de begeleiders van Lindezorg. Meestal lossen begeleider en cliënt dat samen op door er over te praten en afspraken te maken voor de toekomst.
Als cliënt en begeleider er samen niet uit komen, dan kan de cliënt contact opnemen met de zorgcoach. De zorgcoach organiseert dan een gesprek met cliënt en begeleider om samen een oplossing te vinden. Als dat niet lukt, dan kan de cliënt (of zijn vertegenwoordiger) een klacht indienen.
Dat gaat zo:
1. De cliënt (en/of zijn vertegenwoordiger) zegt tegen de begeleider dat hij/zij een klacht gaat indienen. Vervolgens stuurt de cliënt een brief of mail naar de onafhankelijk vertrouwenspersoon van de Linde.
2. Na ontvangst van de brief/mail nodigt de vertrouwenspersoon de cliënt uit voor een gesprek over zijn/haar klacht. De vertrouwenspersoon spreekt ook met de begeleider. Daarna spreekt de vertrouwenspersoon met beiden tegelijk en probeert te bemiddelen. Is de klacht dan opgelost, dan zijn we klaar. Zo niet, dan brengt de vertrouwenspersoon een advies uit aan het bestuur van De Linde. Op basis van dit advies wordt er een besluit genomen.
3. Als de cliënt nog steeds niet tevreden is, dan kan hij/zij de klacht doorsturen naar de Regionale klachtencommissie. Dat is een onafhankelijke commissie die klachten behandelt over allerlei instellingen uit de regio. De vertrouwenspersoon helpt de cliënt bij deze procedure.
Cliëntenraad
Samen lossen we het op
Bij De Linde zijn we elke dag in de weer voor onze
cliënten. Voor u dus. Doen we het goed? Kan het
misschien beter? Dat willen we graag van u horen.
Natuurlijk kunt u altijd uw verhaal kwijt bij uw begeleider
en de zorgcoach van De Linde die u regelmatig ziet.
Daarnaast kunt u ook uw stem laten horen in de
cliëntenraad van De Linde.
Net als elke andere zorginstelling in Nederland heeft
De Linde een cliëntenraad. In de cliëntenraad zitten
cliënten en vertegenwoordigers van cliënten. De
cliëntenraad praat met het bestuur over het reilen en
zeilen van De Linde. Over belangrijke onderwerpen moet
de directie verplicht advies vragen aan de cliëntenraad.
Het beleid van De Linde in het algemeen
In de cliëntenraad gaat het niet over persoonlijke
of individuele problemen of wensen, maar over het
beleid van De Linde in het algemeen. Bijvoorbeeld
over veiligheid, bezuinigingen, samenwerking, of de
manier van begeleiden. Wie daar goede ideeën over
heeft, is van harte welkom om mee te praten.
De cliëntenraad vergadert vier keer per jaar. Zo zorgen
we er samen voor dat de zorg van De Linde op hoog
niveau blijft.
Vertrouwelijk contact,
wij helpen je verder.
Wil je iets vertrouwelijk onder de aandacht brengen of meer weten over de cliëntenraad?
Wil je misschien zelf actief worden? Bel, mail of
schrijf. Een van de leden van de cliëntenraad neemt
dan persoonlijk contact met je op.
Cliëntenraad Stichting De Linde
Postbus 3042
2130 KA Hoofddorp
telefoon: 023 557 51 74
mail: