Contact / Klachten en Cliëntenraad/

Klachtenprocedure

Samen lossen we het op

Iedereen maakt weleens een fout. Ook de begeleiders van Lindezorg. Meestal lossen begeleider en cliënt dat samen op door er over te praten en afspraken te maken voor de toekomst.

Als cliënt en begeleider er samen niet uit komen, dan kan de cliënt contact opnemen met de zorgcoach. De zorgcoach organiseert dan een gesprek met cliënt en begeleider om samen een oplossing te vinden. Als dat niet lukt, dan kan de cliënt (of zijn vertegenwoordiger) een klacht indienen.

Dat gaat zo:

1. De cliënt (en/of zijn vertegenwoordiger) zegt tegen de begeleider dat hij/zij een klacht gaat indienen. Vervolgens stuurt de cliënt een brief of mail naar de onafhankelijk vertrouwenspersoon van de Linde.

2. Na ontvangst van de brief/mail nodigt de vertrouwenspersoon de cliënt uit voor een gesprek over zijn/haar klacht. De vertrouwenspersoon spreekt ook met de begeleider. Daarna spreekt de vertrouwenspersoon met beiden tegelijk en probeert te bemiddelen. Is de klacht dan opgelost, dan zijn we klaar. Zo niet, dan brengt de vertrouwenspersoon een advies uit aan het bestuur van De Linde. Op basis van dit advies wordt er een besluit genomen.

 

3. Als de cliënt nog steeds niet tevreden is, dan kan hij/zij de klacht doorsturen naar de Regionale klachtencommissie. Dat is een onafhankelijke commissie die klachten behandelt over allerlei instellingen uit de regio. De vertrouwenspersoon helpt de cliënt bij deze procedure.

    Stichting De Linde is ISO 9001:2015 gecertificeerd.

    innovatief-zorgen-delinde-W

    Cliëntenraad

    Wie zitten er in de cliëntenraad?

    In de cliëntenraad van Stichting De Linde is plaats voor cliënten en/of vertegenwoordigers van cliënten. Op de website van Stichting De Linde kunt u lezen wie er momenteel in de cliëntenraad zitten.

    Samen lossen we het op

    Bij De Linde zijn we elke dag in de weer voor onze
    cliënten. Voor u dus. Doen we het goed? Kan het
    misschien beter? Dat willen we graag van u horen.
    Natuurlijk kunt u altijd uw verhaal kwijt bij uw begeleider
    en de zorgcoach van De Linde die u regelmatig ziet.
    Daarnaast kunt u ook uw stem laten horen in de
    cliëntenraad van De Linde.

    Net als elke andere zorginstelling in Nederland heeft
    De Linde een cliëntenraad. In de cliëntenraad zitten
    cliënten en vertegenwoordigers van cliënten. De
    cliëntenraad praat met het bestuur over het reilen en
    zeilen van De Linde. Over belangrijke onderwerpen moet
    de directie verplicht advies vragen aan de cliëntenraad.

    Vertrouwenspersoon

    De vertrouwenspersoon is onafhankelijk. Hij/zij werkt niet bij De Linde.

    De vertrouwenspersoon zit ook als onafhankelijk lid in de cliëntenraad.

    Het beleid van De Linde in het algemeen

    In de cliëntenraad gaat het niet over persoonlijke
    of individuele problemen of wensen, maar over het
    beleid van De Linde in het algemeen. Bijvoorbeeld
    over veiligheid, bezuinigingen, samenwerking, of de
    manier van begeleiden. Wie daar goede ideeën over
    heeft, is van harte welkom om mee te praten.

    De cliëntenraad vergadert vier keer per jaar. Zo zorgen
    we er samen voor dat de zorg van De Linde op hoog
    niveau blijft.

    Vertrouwelijk contact,
    wij helpen je verder.

    Wil je iets vertrouwelijk onder de aandacht brengen of meer weten over de cliëntenraad?

    Wil je misschien zelf actief worden? Bel, mail of
    schrijf. Een van de leden van de cliëntenraad neemt
    dan persoonlijk contact met je op.

    Cliëntenraad Stichting De Linde
    Postbus 3042
    2130 KA Hoofddorp
    telefoon: 023 557 51 74
    mail:

    We komen graag met
    je in contact

    Contact Cliëntenraad